Matopeli 0.2

25.11.2009

Ohjelmointifoorumilla käytiin keskustelua matopelin tekemisestä. Koska en ollut ennen tehnyt matopeliä, päätin kokeilla antamiani neuvoja käytännössä. Lopputulos on tässä.

Tavoitteena oli siis tehdä jotenkuten toimiva matopeli mahdollisimman nopeasti, ja se onnistuikin: aikaa kului yhteensä vain pari tuntia. Koodi ei missään nimessä ole tasoltaan mallikelpoista, joten siitä ei kannata ottaa liikaa mallia.

Matopeliin tuli aluksi yksi kummallinen bugi. Korjaaminen ei kestänyt kauan, mutta pelin versionumero nousi 0.2:een.

Tämä matopeli on ensimmäinen SDL-projektini, aiemmin olen käyttänyt vain OpenGL:ää ja sitä ennen DirectX:ää.

Matopeli tarvitsee toimiakseen SDL- ja SDL_gfx-kirjastot.

Lähdekoodi

Linux-versio

Käännä itse: g++ matopeli.cpp $(sdl-config --cflags --libs) -lSDL_gfx -o matopeli.bin

Windows-versio